Tak Ada Apa-Apa

Assalamualaikum..



Ini adalah post kedua saya dalam masa tak sampai satu jam. :)

Sebenarnya, alang-alang saya dah di depan laptop ni, saya nak menulis apa yang saya nak tulis sejak beberapa hari lepas.

Alhamdulillah.. Allah beri peluang kepada saya untuk terus menulis lagi. :) Moga saya diberi peluang lagi.

Sebenarnya, sejak kebelakangan ni, saya tak ada mood untuk menulis. Time saya ada idea, saya tak boleh nak menulis sebab mungkin waktu tu saya dalam kereta atau di supermarket. Bila dah balik pulak, saya biasanya keletihan dan terus berehat jadi, mood untuk menulis tadi telah hilang.

:(



Ia bukan sesuatu yang bagus bagi saya, tau?

Itu menunjukkan saya tidak cuba untuk berusaha lebih kuat dan lebih gigih lagi.

Sebenarnya, saya dah berazam nak menulis banyak perkara untuk blog ni setiap hari. Saya akan cuba cari masa walaupun sehingga lewat malam. Tapi malangnya, saya selalu patah semangat di tengah jalan jadi, setiap hari, saya tangguhkan apa yang saya nak tulis.

Allah swt tak suka orang yang lalai dalam tugas. 
Rasulullah saw selalu pesan untuk buat kerja secara istiqamah dan tekun. 
Umar ra pula pesan jangan ditangguh-tangguh kerja yang nak dibuat.



Saya masih ingat ketika saya mula-mula buat blog dulu.

Saya sangat bersemangat. Dalam sehari, macam-macam saya akan tulis walaupun ia bersifat sedikit peribadi.  Setiap yang saya lihat dan rasa dalam sehari tu, saya akan ingat baik-baik dan hayati sepenuhnya.

Entah kenapa, saya dah tak sebegitu.

Adakah kerana saya yang tak menghayati hidup?
Atau hidup saya yang terlalu kosong?

Mungkin, saya terlupa.

Masa yang ada adalah milik Dia bukan milik saya. Dia boleh menariknya bila-bila sahaja. Mungkin saya lupa, seiap saat itu sebenarnya begitu berharga.

[+] Setakat ini dulu, saya mungkin akan tulis lagi malam nanti. :)


Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

2 Responses to Tak Ada Apa-Apa

Anonymous said...

terim aksih atas perkongsian akak . mengigatkan saya supaya tidak bertangguh :)

Mimi Jazman said...

Anonymous ...

Sama-sama.. Tak sangka ada orang dapat juga manfaat dari post sy yang macam ni.. :)

Anyway..jazakillahu khair sebab membaca.. :)

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.