Saya Bukanlah Baik Sangat

Assalamualaikum..



Beberapa hari yang lepas, saya menerima satu mesej di FB saya. Datang dari seseorang yang saya tak kenal. Saya cuba cari detail yang boleh buat saya tahu hubungan kami 'pada suatu ketika dahulu' tapi malangnya, saya tak rasa ada sebarang maklumat yang saya rasa kenal.

Saya lihat pada wajah yang dijadikan default picture, pun saya tak kenal. Cuma satu je la yang saya boleh bagitau bila tengok muka tu. Macam lagi besar dan lagi matang dari saya sahaja wajahnya. :)

Saya tak kenal dia. Dia juga begitu. Dia hanya mengikuti saya di laman kecil ni. :)



Kemudian, saya menerima sesuatu daripada seseorang. Sesuatu yang menakutkan saya dan membuatkan saya sedikit panik. Bukan kerana orang tu cakap jahat atau bukan-bukan pasal saya, tetapi sebaliknya. Dia bercakap perkara yang baik-baik sahaja dan itu yang buat saya tak senang hati.

Pertama sekali, saya nak beritahu pada semua, saya bukanlah baik sangat. :(

Dan, saya tak rasa saya boleh hidup apabila orang pandang saya dengan pandangan yang begitu sebab saya juga manusia biasa. Saya buat dosa dan kesalahan.

Saya tak mungkin lebih baik dari yang membaca. Tak mungkin lebih baik dari yang memberi komen. Tak mungkin lebih baik dari yang sekadar singgah di halaman ini.

Saya hanya insan biasa yang menulis kerana saya tahu saya minat dalam bidang penulisan ini. Saya tahu saya perlu lakukan sesuatu untuk menambah pahala saya yang tak banyak. :(

Kadang-kadang, saya rasa berdosa juga ketika menulis benda-benda yang baik di laman ini, sedangkan saya lebih tahu yang saya sendiri bukanlah sebaik seperti apa yang digambarkan dalam penulisan saya. Seolah-olah saya ini hipokrit pula.



Saya harap, semua pembaca yang belum mengenali saya secara dekat, janganlah menganggap saya sebagai seorang yang baik, bagus dan sebagainya. Saya bukan baik atau bagus pun sebenarnya. Saya hanya menulis dan masih berusaha di mana tahap usaha tu pun sangatlah sedikit.

Saya minta maaf pada semua. Sangat-sangat ni sebab tak semua yang saya tulis saya ingat. Tak semua yang saya tulis, saya buat. Kadang-kadang, saya terlepas pandang juga. Saya lemah juga pada ketikanya. :(

Harap dapat terus memberi teguran.

Sekian sahaja dari saya.

:) May Allah please be with you..




Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

2 Responses to Saya Bukanlah Baik Sangat

ಠ_ಠ said...

takpa lah mimi, dia skrg2nya doakan mimi jadi baik lah tuu! ^^

biasalah, fitrah manusia judge melalui penulisan, ilmu kita or so on.

just say alhamdulillah, and move on. believe Allah will give the best, and don't stop keeping and taking care of these kind of people.

ad chance kita tarik mereka mendekatiNya.

bila kita sayang, lillahita'ala.. itulah iman kita mula menyapa.

bila orang sayang kita, dengan izin Allah, itulah rahmatNya untuk kita.

supaya menjadi hamba yg bersyukur juga bermanfaat sentiasa :)

semoga kita sama-sama doa kebaikan sesama! <3

Mimi Jazman said...

ಠ_ಠ ...

hehe.. em.. in shaa Allah.. :)

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.