Archive for October 2012

Diam..
Sepi..
Hati berlagu sedih..
Ya Allah..tenangkan aku..
Kembali semangat..
Izinkan rasional kembali menguasaiku..
Mungkin betul kata dia..
"Jangan sekali-kali benarkan perkara yang tidak rasional menjejak pemikiran."
Sudah tiba masanya aku kembali berdiam diri..
Dan hentikan semua ini..

Posted in , , | Leave a comment

Assalamualaikum awak..
Kita mungkin berbeza tapi bebanan kita sama
Kita mungkin berlainan tapi kesakitan kita sama..
Awak anak bongsu..
Penutup kegemilangan..
Saya anak sulung..
Pemula kecemerlangan..
Itu beban serta tanggungjawab yang terletak di bahu kita berdua..
Sedikit berbeza tapi hakikatnya serupa..
Awak masih baru belajar..
Saya masih baru berjinak-jinak..
Semuanya tampak baru dan begitu berat buat kita..
Tetapi..kita miliki matlamat yang jelas..
Ada benda dan destinasi yang harus dicapai..
Kita sama-sama pendiam..
Walau dalam hati banyak cerita..
Bukan nak menyombong diri..
Tapi memang kita tak pandai bercanda!
Tapi..kita punya senyuman dan ketawa untuk dilemparkan..
Walau hati terukir sakit dan pedih..
Sahabat..
Sakit awak itu sakit saya juga..
Senyum awak itu senyum saya juga..
Tangis awak itu tangis saya juga..
Biar awak jauh tapi dengan senyum bahagia awak
Saya sudah cukup bahagia..
Tak perlu dekat tapi dengan hanya mendengar tawa awak
Saya sudah cukup senang..
Diberi peluang untukku bermimpi dan berangan hari nanti
Akan kuimpikan sebuah syurga bersama mereka yang aku cinta
Dan sahabat..kamu juga salah seorang daripada mereka..
^^
Moga ALLAH berikan awak kekuatan untuk menghadapi segalanya di jalan jihad ini..
Moga bertemu di Firdausi..

Posted in , | Leave a comment

Its OK

Assalamualaikum..

Ada kalanya ana lemah. Ada kalanya ana mungkin tak rasa macam nak bangun dari kesalahan dan kelemahan sendiri.

Cara anti melihat ana, buat ana bimbang dan khuatir sejujurnya.

Bukan.. Bukan kerana benci.. Tetapi kerana ana yakin, ana bukan sebaik yang anti percayai.

Kawan-kawan or else I call them JIHAD MATES..
Ana tak sempurna..
Harap sudi perbetulkan mana yang salah..

Malam yang indah itu harap dapat dikekalkan tetapi sebenarnya ia tidak seindah yang ana sangkakan..
Ia hanya pada tempat yang cantik..
Baju yang cantik..

Tapi rasa itu tidak sekuat yang ana pernah hadapi dulu..
Saat kita duduk di bawah cahaya bulan..
Bersama-sama memujiNya..

Ingat lagi tak??

It was beautiful..
The feelings was unforgettable..

Sayang semua tapi maaf..masih belum sempurna..

Maaf kerana masih belum bersedia wujud dalam kenangan bersama kalian..
Sebenarnya bimbang..it kills me sooner or later..

[+] you might never understand.. it's ok.. HE knows and understand it all..

Posted in , , , , | 2 Comments

Between Blood, Tears, Weakness..



You never know what is in here..
But its ok..
After all, HE is the ONLY ONE who knows everything..
Including whats in here..

How I was dismayed by myself..

"This is a fight", I told myself..

Yes.. Of course..



And within a fight, there always bloods and tears to be shed off..
In a couple of days..I faced it both..
Blood and tears..

How come??
Well..I had been into a fight..
A fight that takes my strength away..

I had been a few years since the last time I saw my own blood running out from my skin..
I was scared a bit..
Can't believe it that the blood was so fresh under the sunlight..
It might not be hurting but when it comes to blood..
I just could smell it from where I stood..

And yes..I was fascinated that I had overcame my fear for a day..



Then..Allah arranged me to meet up the next day
With an unbearable memory or feelings that I would like to remind myself with..

It wasn't the blood..
It worst!

Tears..
The other thing that had scared me a lot more than blood could ever done..
It was emotions..
It was feelings..
And yes..again..
It was unbearable..

Emotion is the only subject I always failed most of the time..
Even Biology seems to be much easier than Emotion..
When I had to face it..my own emotion..I just became weaker and weaker..



And here I am..sitting myself on the floor..
Writing things that had rushed into me..
And here I am..gaining my strength back..
As after this, I will be there..
Fighting again..

May Allah helps me..
After all, HE is the ONLY ONE who has the ability help me get throughout this..

To you..
I'm sorry that I hadn't be a good friend..
I'm just too weak to stand beside you..in this fight..
Go on..with some other friends..
I will catch you up later..
See you in Jannah, ukhti..

Ana ithar anti..



Posted in , , , | 2 Comments

Hidup tidak boleh sendiri..
Sebab tu Allah ciptakan kita semua ni..
So that we have each other..
And..kita semua boleh membantu memburu syurga bersama..
Mungkin ada kalanya kita akan bersendiri juga..
Just remember..
Sometimes..Allah nak kita berdua dengan Dia sahaja..
Tanda rindu dan kasih Allah namanya tu..
Allah sayang kamu.. ^_^
Insyaallah..moga bertemu di firdausi..

Posted in , , , , | Leave a comment

Rupanya masih ramai yang belum faham dan belum mengerti..
Hidup diberi pada benda yang tiada erti..
Entah aku sendiri tidak faham..
Astaghfirullah..
Para daiie..
Persiapkan diri..
Remaja hari ini jauh lebih mencabar dari apa yang kita fahami..
Selamat berjuang..

Posted in , , | Leave a comment

Ada ketika, rasa malas itu datang. Tapi kemudian datang pula si dia, yang telah menjadi pendorong utama selama ini.
Dipujuknya kami adik-beradik. Disokongnya lagi kami berdua. Dengan sedikit pujian untuk menyemarakkan semangat kami yang hampir berkubur, dia berjaya membuatkan rasa rajin itu kembali..
Alhamdulillah.. Semangat telah kembali..
Insyaallah..sedang memperbaiki diri..
Moga kamu yang membaca juga begitu.. ^^
Ingat..kita ada Jannah yang menjadi buruan..

Posted in , , | Leave a comment

Titik Mula tanpa Titik Noktah

Assalamualaikum...



Kita masih belajar. Masih belajar tentang apa itu hidup dan ke mana kita menuju sebenarnya.

Betul kata dia! Ada kalanya kami akan jatuh. Ada kalanya kami tak mampu berdiri lagi. Dan ada kalanya kami lemah sendiri. Tanpa ada sebab kukuh!

Namun aku beruntung..

Allah izinkan aku bertemu dengan mereka ini.. Penghijrah-penghijrah baru yang sedang cuba memperbaiki diri.

Kami tak sempurna, tak mungkin akan pun!

Tetapi, ini langkah kami. Titik permulaan kami. Kami mungkin jatuh. Kami mungkin tak mampu berdiri. Kami mungkin lemah. Tapi kami tak akan berhenti sebelum mencuba sampai ke hembusan nafas terakhir.



Kata dia, DR. Nisa', JIHAD SAMPAI MATI..

Tambah aku dalam diam, MOGA BERTEMU DI FIRDAUSI..

Susah bergerak sendiri,bimbang tiada yang memperingatkan.

Mari kita berdiri lebih kukuh, melangkah dengan langkah yang lebih pasti.
Mari kita kuatkan diri, bernafas dengan tenang dan penuh makna.

Sudah tiba masanya, kita lakukan perubahan ini.
Mungkin ini revolusi peribadi yang bakal menjadi saham ukhrawi nanti.

JIHADians..
Aku doakan ini titik mula kita
Dan biar tiada titik noktahnya.


Posted in , | Leave a comment

Kepada kamu..jom usaha!!

Assalamualaikum.. Kepada kamu..wahai perempuan..yang seagama denganku..yang sangat aku kasihi..
Tidak salah kalau kamu kata..
"tidak semestinya yang bertudung itu baik."
Tidak..
Tak salah..
Itu hakikat yang aku rasa seluruh dunia melihat..
Bertudung belum tentu baik..
Menutup aurat belum tentu baik..
Kalau di laman YouTube sekarang..memang ramai yang bertudung..melakukan perkara terkutuk..
Tidak kurang juga di Facebook..bertudung tapi dengan mudah menayang wajah hanya untuk mendapat kepujian dan dilihat ramai..
Dan lebih banyak lagi di Twitter..bertudung tapi mulut memang seolah-olah tak ada maruah walaupun sekelumit..
Tapi sayang..
Kamu perlu faham..
Islam bukan luar ke dalam..
Tetapi dari dalam ke luar..
Allah tidak melihat perubahan pada luaran sebelum melihat pada perubahan dalaman..
Sekiranya yang bertudung itu..yang menutup aurat itu masih berbuat maksiat..tidaklah Allah akan memberi ganjaran syurga kepadanya..
Allah melihat perubahan pada dalaman yakni niat yang ikhlas kemudian melihat pula kepada perubahan luaran..
Ini kerana..kalau yang dalam suci..pasti luarannya juga suci..insyaallah..
Allah menerima mereka yang menghadirkan hati dan fizikal untuk mengabdikan diri kepadaNya..
Untuk menutup aurat dan bertudung..niat mesti datang seiring..ikhlas menutup aurat..kerana nak capai keredhaan Allah..
Allah tengok hati yakni niat dan usaha..
Allah juga tengok fizikal yakni amalan dan istiqamah..
Bagi kamu..yang masih belum mengenal dunia menutup aurat..
Mari usaha..
Hidayah memang milik Allah..tapi kita sebagai manusia..memang kena usaha..
Jangan persoal terlalu banyak sebelum mengkaji dan melihat dengan mata hati..
Mari kenal Allah..pasti kamu akan jatuh cinta padaNya..
Pasti kamu akan terus sahaja tunduk dan mencintaiNya tanpa ada terlalu banyak persoalan..
Sepertimana kamu tunduk dan mencintai kekasih manusiawi kamu.. Malah,mungkin lebih dari itu!
Bagi kamu..yang masih belum mengenal dunia menutup aurat tetapi sangat kenal dengan dunia bertudung..
Kamu juga perlu usaha..
Allah telah memberi kamu jalannya..hanya kamu yang masih teragak-agak untuk terima atau menolak..
Bertudung tidak sama dengan menutup aurat..kamu tahu itu..
Mari kenal Allah dengan lebih mendalam..
Kamu pasti akan jatuh cinta padaNya dengan lebih dalam..
Dan..kamu pasti mengerti segalanya perlukan pengorbanan..
Tinggalkan yang pendek..dan mari labuhkan..
Bagi kamu..yang sudah mengenal dunia menutup aurat..
Kamu perlu usaha lebih lagi..
Jangan hanya tahu duduk dan menunding jari..
Sudah tiba masanya kamu bergerak seiring..dengan strategi dan persediaan yang lebih mantap lagi..
Mari kita perkenalkan Tuhan kita Yang Maha Hebat ini kepada semua..
Mari kita tunjukkan kepada mereka erti cinta yang sebenar..
Kerana agama tidak diikuti hanya pada luaran tetapi diikuti dengan hati..
Tak kenal maka tak cinta..
Mari jadi matchmaker..untuk adik-adik kita yang masih belum jumpa dengan cinta sejati mereka..
Lihat..
Semua orang perlu berusaha..
Sama ada yang belum bertudung..
Yang sudah bertudung..
Hatta yang sudah menutup aurat dengan sempurna sekalipun tetap perlu berusaha..
^^ aku tidak sempurna..tapi..aku nak bantu supaya aku boleh jadikan kamu lebih baik..begitu juga dengan diriku sendiri.. Moga bertemu di syurga.. :)

Posted in , , , | 2 Comments

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.