Penyakit Aneh

Assalamualaikum...

MJ ada satu penyakit.. Rasanya penyakit ni agak serius dan perlu diberitahu kepada semua orang sebab MJ perlukan bantuan segera!! MJ minta maaf kepada semua yang berkemungkinan akan merasa pelik dengan penyakit yang MJ alami ni..

Sekiranya anda ada penyelesaiannya..sila beritahu..sebab..MJ sangat-sangat memerlukan rawatan..

Di bawah adalah simptom-simptom penyakit yang MJ alami..


  • Tekak rasa mual dan kering..
  • Perut rasa nak tak nak terima sebarang makanan sebaliknya ingin memuntahkan segala isi yang ada.. 
  • Kepala terasa pening.. 
  • Mata terasa seperti nak tutup.. 
  • Otak tak dapat nak fokus.. 
  • Denyutan jantung sangatlah laju.. 
  • Muka sedikit pucat..
  • Tak mampu nak bercakap.. 
  • Tak sedap badan.. 
  • Semua benda yang dibuat jadi tak kena.. 
  • Gelisah tak tentu arah.. 

Setakat ni..hanya satu faktor yang dapat dikenalpasti.. ESOK..MJ KENA PERGI SEKOLAH.. 

That is the best reason for my sickness.. 

Penyakit apa ni??

Serius..MJ rasa risau.. Disebabkan esok nak sekolah..semua benda yang MJ buat rasa tak betul.. Hati jadi tak tenteram.. Rasa macam tak nak tinggalkan rumah.. Tekak pun rasa mual semacam bila teringat yang esok dah nak sekolah.. Kepala pun automatik jadi pening bile teringatkan hal tu.. 

Kenapa?? 

Penyakit ni MJ hidapi sejak tahun lepas.. Sebelum ni memang tak pernah.. 

Ada penyelesaian terbaik??

MJ hanya dapat fikirkan satu penyelesaian sahaja setakat ni.. 





Ade sesape pernah mengalami penyakit ni?? :( 

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

6 Responses to Penyakit Aneh

fazrulnoor said...

ambik air suam, perah limau. letak sedikit kicap dan cili sos. kemudian letak lada sulah dan sedikit ajinomoto. tuang sesudu ubat batuk + patah2kan. tuang sebotol madu lebah dan akhir sekali tapis semua tu dengan penapis air kalau boleh yg bioaura hai-o tu sampai jernih balik..then minum :)

Mama Ema said...

lama sangat cutinya

Anonymous said...

Stress thadap pelajaran jer tu. Dulu masa saya sekolah dapat juga 'penyakit' ni. Kalau baca mesti rasa pening. We put too much burden on brain and body and thus, this will happen. Try to chillax for a few days. Jangan baca or study teruk sgt. InsyaAllah you'll feel much better.

nurul nabihah said...

assalamualikum..
sebagai org yg bcita-cita nak jadi doktor,ana rasa, mgkin jwpn yg mj beri itu boleh diterima sgt2.... wasalam

Mimi Jazman said...

fazrulnoor ...
macam nak bunuh diri aje gayenye... :)

anon ...
hm.. sy x rasa sy stres dgn plajaran.. the thing is mungkin sy malas sgt kot..

nurul nabihah ...
doktor?? hehehe.. doktor kene rajin.. ana ni tgh malas tahap ape je ni..

Mimi Jazman said...

Mama Ema ...
tu yg penyegan tu..

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.