Hati yang Gelap..

Assalamualaikum..



Buku Physics dibiarkan terbuka di atas meja.. Hati rasa kabut.. Seperti biasa..nak exam lah katakan..

Hati terlalu gelap.. Ilmu pun susah nak tembus.. Bukan salah orang.. Bukan salah aktiviti sekolah yang begitu banyak.. Bukan salah Mama dan Baba yang selalu sangat bawak berjalan.. Bukan jugak salah cikgu-cikgu yang mengajar.. It just me.. My heart..that's why..

Ilmu itu adalah cahaya dan cahaya tidak boleh menembusi tempat yang gelap.. 

Tahu tu.. Tapi..hati lekas terleka..lekas terbabas.. Rasa ego kadang-kadang sukar ditundukkan.. Rasa khusyuk payah nak hadir.. Kawan-kawan cuba bimbing..tapi kenapa masih terlalu susah?

Kenapa dia boleh lakukannya dengan baik?? Dia seorang yang sangat sibuk tetapi tak pernah gagal dalam pelajaran.. Dia seorang yang pendiam..sangat lembut..dan dari gayanya..aku sendiri kagum..

Adakah kerana hatinya yang  begitu bersih..begitu suci??

Kalau begitu..aku teramat sangat cemburu kerana jalan di hadapanku kini kelihatan sangat kabur.. Terasa sangat kabur..

Mungkin..ini adalah kerana iman yang tidak pernah teguh di hati..

Posted in , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

4 Responses to Hati yang Gelap..

ಠ_ಠ said...

tak apa heh, mimi! teruskanlah usaha anti mengaji(berjihad).. ana pun rasa tak senang hati lo nih klu bljr physic.. xD tgk soalan chemist pun dh kecut perut. adoi.


klu terleka, terbabas tu normal la. kebiasaan. tapi luar kebiasaan bila kita berpaling padaNya dan teguhkan keyakinan kita terhedapNya :) jgn lihat org mcm tu sgt.. sbb Allah tak nilai kejayaan kita atau hasil kita skrg, tp Allah sdg melihat dan menilai kita yg sdg berusaha utk memperbaiki diri kita ;)


skurg2nya mimi, mimi tahu kelemahan mimi. klu yg 'sempurna' kan, lg bahaya. entah syukur entah tidak klau dpt smua benda? lebih baik dipandang rendah trhdp diri drpd merasa diri lebih/sudah baik lg ^^ alhamdulillah, teruskan usaha mimi! Allah kan ada dan sdg mengawasi kita? Allah syg mimi, tau tak? sbb tu dia uji mimi dgn kekurangan/keburukan/kelemahan dlm diri :)

percayalah, yg susah tu lah anugerah paling istimewa buat hamba yg bersabar kerana ilahi <3 Allah nak sediakan ruang utk mimi dlm syurga! jgn lepaskan tau pluang (utk bsabar) tu! ^^

Anonymous said...

may allah granted your wishes

Mimi Jazman said...

ಠ_ಠ ... anon ...
terima kasih sbb sudi bg semangat..

Anonymous said...

Sabar la Ati. Semua dugaan datang dari Allah. Allah rindu nak dengar suara Ati mengadu dekat Dia.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.