Hadiah Tahun Baru..

Assalamualaikum..


MJ memang pemakai jam tangan yang tegar.. Sejak kecik..Baba dah ajar MJ untuk tak berenggang dengan jam tangan.. Dan..alhamdulillah..tabiat yang baik ni masih MJ kekalkan.. 


Tapi..baru-baru ni..jam kesayangan MJ..putus dua.. MJ pun tak faham kenapa dia boleh terputus dua.. Hehehe.. :D



Jam ni MJ beli mase form1..



Lepas tu..MJ beralih kepada jam percuma hadiah Baba beli helikopter (mainan je..) Itu pun putus.. 


Then..MJ pakai pulak jam adik (jam percuma jugak)..


Dan semalam..masa dekat rumah Tok Ani..Baba tanya jam pukul berapa pastu..MJ pun tengoklah jam MJ.. Hehehe.. Disebabkan MJ punya jam tu dah rosak (tak sedar pun dia rosak sebenarnya) maka MJ pun bagitau dekat Baba waktu yang salah..



*everything inspiring


Baba pun cakaplah.."Lempaq buangla jam tu." 

MJ pulak balas.."Hee... Belilah yang baru." 

Tok Ani pula masuk.."Amek jam Tok Ani la.. Tok Ani la ni dok rumah..tak pakai jam." 






*everything inspiring



Tapi..MJ ingat Tok Ani saje je cakap macam tu.. Lepas tu..MJ pun continuela tengok tv.. Kes tu pun dah tutup..



*Everything Inspiring


Tiba-tiba..Tok Ani turun dari tingkat atas sambil sua TISSOT dekat MJ.. Terkedu MJ dibuatnya.. Memang MJ tak kenal dengan jenama-jenama jam..tapi..apa yang MJ tahu..jam TISSOT ni mahal sebab bila MJ pakai..terasa beratnya.. 


Siap dapat kotaknya sekali.. Gulp! Rasa bersalah tiba-tiba..



Ni la jam yang MJ dapat dari Tok Ani.. 


Masuk aje dalam kete..MJ cakap siap-siap.."Kakak tak mintak..Tok Ani yang bagi." 


Lepas tu Baba cakap.."Nanti..bila-bila pi supermarket..tengok harga TISSOT tu berapa."






*Everything Inspiring



Dan tadi..kami satu famili pergi JJ.. MJ nampak dengan jelas jenama TISSOT ni dekat dalam kedai jam.. MJ pun pergilah try usha-usha harga seutas jam tangan berjenama TISSOT..


G u l p !!




Heee.. Ni gambar Deepika Padukone.. My favourite actress adalah duta kepada TISSOT.. :D



[+] rezeki Allah di mana-mana.. Dan terima kasih MJ ucapkan kepada Tok Ani yang sangat dengan mudahnya memberi jam milik beliau kepada MJ.. Jazakillah..


Seriously..MJ terharu.. 


Wonder..kalau MJ di tempat Tok Ani..akan semudah itukah MJ memberi sesuatu yang berharga kepada seseorang??



MASA ITU NYAWA.. 





















Posted in , , , , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

8 Responses to Hadiah Tahun Baru..

Anonymous said...

best nya dpt jam percuma....

Mimi Jazman said...

anon ...
alhamdulillah.. rezeki..

i'm not a story teller :) said...

nak jugak keh300 ~

Mimi Jazman said...

i'm not a story teller :) ...
heeee... :P x bleh!!

MamaEma said...

rezeki MJ..

Mimi Jazman said...

MamaEma ...
yup..alhamdulillah.. rezeki dr Allah.. :)

i'm not a story teller :) said...

awat tak boleh pulok? sharing is caring gitu ~

Mimi Jazman said...

i'm not a story teller :) ...
hehehe.. ni sbb org bg hadiah la..

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.