Tips Belajar yang Selalu Dilupakan...

Assalamualaikum...

Hari ni MJ nak berkongsi satu tips belajar yang berguna untuk semua...insyaAllah..

Study is stressful.. Hm.. Budak pandai pun rasa study tu kadang-kadang boleh menekan jiwa dan minda.. MJ apatah lagi la kan??



Bila tengah study..kepala rasa sakit..rasa bosan..nak tengok tv..hilang fokus..penat..itulah..inilah.. Macam-macam yang terjadi..



Tapi.....sebenarnya ini semua dapat diatasi dengan satu perkara..

Langkah pertama... 



Take a rest...tutup buku..

Langkah kedua.. 

sape ade bilik air macam ni kat rumah tolong maklumkan.. :D
Pergi bilik air...

Langkah ketiga..


Berwudhu'..

Langkah keempat..




Buatlah solat sunat hajat..

Langkah kelima..


Doa memohon ketenangan dan kemudahan dari Allah..

Langkah keenam..




Sambung tengok buku balik..and..baca doa sebelum belajar.. 

I had done this a few times and it works..alhamdulillah..

Semoga berjaya!!





Barakallahufikum..

Posted in , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

11 Responses to Tips Belajar yang Selalu Dilupakan...

muhd farhan said...

terima kasih atas tip2 yg diberikan..... :)

Mimi Jazman said...

muhd farhan ...
sama2.. terima kasih juga sebab jadi pemberi komen yang pertama..

muhd farhan said...

anonymous dah tkar nme kpd muhd farhan....haha.... :)

adik su said...

hmm. nanti adik cbe amalkn.. insyaAllah bksn .. lgpn skrgni tggl lg bbrpa hri utk naik skolah.. jd.. no more time to be waste! thanks a lot angah.. sbb tlg tnjk jln...

muhd farhan said...

klau sya nk copy tip2 ni bleh x??....

gadisBunga said...

alhamdulillah. itu baru betul namanya usaha dan tawakkal. :)

nabilah_2908 said...

beban yg kita rasa tu sebenarnya datang dari hasutan syaitan kan..? :)

♪♫_i'm miSs sTeRe0_♪♫ said...

thanx f0r the usefuL tips..nk try lah..

Mimi Jazman said...

muhd farhan ...
em.. hari tu terfikir jugak pasal nama tu.. em.. bleh je klau nk copy..

adik su ...
Allah yang tunjuk.. Alhamdulillah.. :)

gadisBunga ...
em.. betul tu.. :)

nabilah_2908 ...
ye.. klau yg negatif tu semuanya dari syaitan.. :)

♪♫_i'm miSs sTeRe0_♪♫ ...
nama pun tips..memanglah kena try.. hehehe.. :)

♪♫_i'm miSs sTeRe0_♪♫ said...

haha..sy ne pamalas siket..ikut kpale otak je..haha..

Mimi Jazman said...

♪♫_i'm miSs sTeRe0_♪♫ ...
standard la tu..

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.