Buat Mereka yang Bergelar Perempuan..

Salam..

Di sini..MJ nak kongsi sesuatu yang sangatlah memalukan untuk dikongsi tapi bagi menyelamatkan sesiapa yang mungkin sudah terbabas..MJ kongsi jugak..


sekarang..cuba hayati gambar di bawah ini.. 



Aurat itu wajib ditutup dan alasan manusia mana sekalipun takkan pernah dapat menggugurkan hukum itu kerana ini adalah perintah Allah.. Kenapa permainkan hukum Allah ini? Kenapa manusia terasa diri mereka sangatlah hebat sampai terlupa yang menguasai setiap urat saraf mereka itu adalah Allah? Kenapa manusia ini begitu sinonim dengan sifat mudah lupa? 

Kalau jahil,tolonglah jangan berbicara mengenai agama. 

Memang tak semua yang pakai tudung itu masuk syurga tapi..MJ pernah baca ayat ini di blog Amal dan ayat ini sangat menarik perhatian.. 

"....kami yang menutup aurat ni memanglah tak confirm masuk syurga tapi orang yang tak tutup aurat tu confirm masuk neraka..."

Ini hukum Allah.. Siapa kita untuk menolak? Memang Allah tahu apa yang ada dalam hati kita tapi kita tetap kena ingat,iman itu adalah melafazkan dengan lidah,membenarkan dengan hati,menzahirkan dengan amalan. Kalau sudah lafaz dan benarkan tapi tak zahirkan seperti mana yang sepatutnya maka 'iman' yang kita lafazkan dan benarkan itu akan automatik menjadi SIA-SIA! 

memang kita takkan mampu untuk menjadi sempurna atau menjamin kedudukan kita di akhirat sana. Tapi,sekurang-kurangnya..kita MENCUBA!

Hadith yang diriwayatkan oleh Abu Daud,

"Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka dia akan tergolong di dalam kaum itu".

Jadi..kalau berpakaian seperti kafir tidakkah seseorang itu akan dikategorikan dalam golongan itu. Ini bukan kata-kata MJ tapi ini dari hadis sendiri. Berani lawan??

MJ mungkin bukan yang terbaik dan cukup hebat tentang hal-hal sebegini tapi MJ sekadar mencuba apa yang termampu.. Harap ada yang mendapat manfaat dari post kali ini.

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

6 Responses to Buat Mereka yang Bergelar Perempuan..

miss amal :) said...

mimi, bile mimi baca?

Mimi Jazman said...

amal..entah.. lame dah..

..kHAuLaH aL-aZwar.. said...

erm..thanx..sy dpt sumthing slps bace post akq...syukran..=)

Mimi Jazman said...

nurin..akk suke berkongsi dan baguslah klau post ni bg ssuatu utk seseorg..

..kHAuLaH aL-aZwar.. said...

jazakillah..=)..

Mimi Jazman said...

..kHAuLaH aL-aZwar.. afwan.. :)

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.