Mimi Jazman.. Senang Diingati Sukar Dilupakan..

Salam...


Mimi Jazman.. Senang diingati sukar dilupakan..

Tak percaya? Baiklah.. Kadang-kadang memang susah nak percaya sebab MJ pun tak berapa nak percaya.

Tapi,nama Mimi sangatlah senang untuk diingati oleh kebanyakan orang. Cikgu Cina MJ boleh ingat nama MJ dengan sekali pemberitahuan. Begitu juga dengan Cikgu India MJ. Cikgu melayu,ustazah,ustaz,teacher,cikgu semuanya dapat mengingat nama MJ dengan mudah. Even Alif Imran,bekas KU sekolah juga dapat ingat nama MJ walaupun tak kenal MJ yang mana satu.

Bagus kan??

Kalau kat dalam kelas tu,nama MIMI tu la yang paling kerap berbunyi. Kenapa? Sebab hanya perlukan satu suku kata yang mudah dan diulang sebanyak dua kali. MI...MI...

Mudah kan??

Baiklah..

Kenapa sukar untuk dilupakan?

Baiklah..

MJ sendiri tak tahu kenapa tetapi setakat yang MJ jumpa,memang tak adalah hamba Allah yang lupakan nama MJ walaupun setelah bertahun-tahun tak berjumpa. Tak pasti kenapa tapi MJ rasa mungkin sebab MJ mudah diingati jadi secara automatiknya,MJ lah yang paling sukar untuk dilupakan.

MJ tak cakap kosong ye..

Ada seorang akak pernah cakap macam tu pada MJ. Seorang kawan pernah mengaku dia mengalami kesukaran nak melupakan MJ. Bila MJ tanya pada Zakiyah dan Humaira',dua orang kawan MJ yang sangat MJ sayang,mereka pun mengaku,setakat ini mereka tidak lagi melupakan MJ. Bila MJ beritahu pada Nabihah,dia juga cakap,MJ mungkin akan jadi seorang yang sangat sukar untuk dilupakan bagi dia sebab MJ berbeza.

Apa yang berbeza? Entahlah.

Mungkin minat tu lain kot. Jiwa pun samar-samar dengung aje kelihatan jadi,memanglah aneh kan??

[+] ini entri 'sakit' di malam hari. sila abaikan.. :) barakallah alaikum..

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

4 Responses to Mimi Jazman.. Senang Diingati Sukar Dilupakan..

..kHAuLaH aL-aZwar.. said...

yup..stkt neyh akq la yg sng d'ingati n sukar dlupakan..4 me,bkn diri akq yg sukar dlupakan,tp kate2 akq yg sukar dlupakan dan mbuatkan org sntiase m'ingati akq...itu pndpt sy tntg akq..h0nestLy~

Mimi Jazman said...

nurin.. ko sllu buat akk bunge2 kn?? heh..!

..kHAuLaH aL-aZwar.. said...

hah..??means.?? s o r r y . b l u r r.

Mimi Jazman said...

..kHAuLaH aL-aZwar.. kau mmg la kan?? aduh....

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.