Kelas Tergempak 2011!!

Muslimat : ain..amal..ainur..MJ..sera..fatin..nabihah..nurin..awin..
hana..nawar..farhana raub..syahirah salim..
Muslimin : barisan tengah..nasrullah..syadi..farid..azeeb..rashid..
barisan hadapan..wan..uzaid..najmi..
yg tiada dalam gambar : imah..shaq..arif..syakir..maisarah..shafa..
aqilah..


Perasaan ini sukar dijelaskan
Sukar digambarkan
Yang penting
Ia sentiasa terasa

MJ sayang kelas MJ..
Kelas tergempak dan akan diingati oleh mana-mana ahli kelasnya
Semua ada

Arif..
Ketua tingkatan yang prihatin..
Otak engineer sebab baru-baru ni dapat anugerah stimulus bagi ADD MATHS dan FIZIK..
Sangatlah rajin belajar..
Satu kelas tuisyen ADD MATHS dan MATHS MODE dengan MJ..
Terima kasih sebab bersedia untuk membantu..

Wan..
Orang panggil dia WOR..
Sampai sekarang MJ lupa nak tanya kenapa..
Dia ni budak KOOP macam Arif jugak..

Syakir..
Diam-diam ubi berisi..
Bila orang semua buntu dengan soalan ADD MATHS yang gaya macam nak letup kepala..
Dialah datang menyelamatkan dan membantu..
Terima kasih..

Hana..
Budak comel yang bijak..
Cepat terpengaruh dengan Nabihah yang bahasanya kalah bahasa merong mahawangsa..
MJ sayang Hana..
Hana suka kena buli dengan Aqilah..
Tapi biasanya Hana tak pernah kisah..

Sera..
KU SEKOLAH yang style la..
Kalau bercakap,memang ada gaya pemimpin..
Tapi,kalau lepak bersama kami..
Dia memang kawan yang UNBELIEVABLE sebab terlalu baik dan kelakar..
Sangat selesa berdamping dengan Sera..

Mai..
Duduk dekat area rumah MJ jugak..
Tapi MJ tak tahu pun rumah dia kat mana..
Selalu jumpa waktu bulan puasa..
Sebab kami tarawih dekat surau yang sama..
Comel dan sangatlah manis..

Shafa..
Selalu baca surat khabar..
Dia memang rapat dengan Mai..
Selalu gelak sama-sama..
Tak tahulah apa yang diorang gelakkan tu..

Nawar..
Kalau dia tak ada memang terasa..
Sebab dialah pembekal makanan yang paling setia dalam kelas kami..

Awin..
Memang selalu tak datang..
Katanya,ada sebab tersendiri yang rahsia..
Walaupun selalu tak datang..
Result exam tetap yang terunggul..

Ain..
Memang nampak pendiam..
Tapi..kalau dia dah bukak mulut..
Memang korang tak sangka dia sebenarnya sangatlah garang..

Nurin..
Ni lagi sorang!
Kalau tak ada dia,memang sunyilah kelas tu..
Setiausaha KU yang sangat setia dan rajin..
Dia jugalah AJK RISALAH MJ..

Fatin..
Aiskrim goreng dia telah berjaya merosakkan tudung MJ hari ni..
Tapi..MJ tak kisah sebab aiskrim goreng tu memang dia sorang je reti buat..
Selalu tolong MJ..
MJ tahu dia baik sangat-sangat..
Tapi,MJ cukup takut kalau dia marah walaupun dia tak marah MJ..

Aqilah..
Budak perempuan yang paling ganas dalam kelas..
Muka macam nak cari gaduh..
Suka buat lawak slamber tak peduli orang kiri kanan..
Memang jujur tak dapat kat tempat lain..
Tinggi macam budak laki..
Almaklumlah..
Atlet sekolah..
Ni la budak yang paling MJ rindu sekarang..

Amal..
Paling menonjol dalam kelas..
Tapi selalu je tak de..
Sampai kadang-kadang tu..
Kami pun dah letih nak tanya "KENAPA TAK DATANG?"
Tapi,kalau bab bercakap..
Baik jangan lawan dia..
SHE WINS EVERYTIME..

Ainur..
Pelukis komik yang sangat kretif..
Peminat jeans macam MJ jugak..
Memang kelakar dan mudah gelabah..
Idea kreatif dia memang melimpah ruah..
MJ tahu dia selalu rindu keluarga dia..
Sebab..dia banyak bercerita dekat MJ tentang keluarga dia..

Syaq..
Memang SHARK..
Penolong ketua batch yang disayangi..
Muka memang garang..
Tapi sebenarnya..dia seorang kawan yang sentiasa ada untuk kawannya yang lain..
Juga salah seorang dari atlet sekolah..

Farhana Raub..
Memang pendiam tapi menjadi rebutan dua LAJNAH..
Sebab dia memang mahir dalam bidang komputer ni..

Farid Zameer..
Tak tau la betul ke tak ejaan nama dia ni..
Kalau dalam kelas,tengok dia biasa aje..
Macam budak nakal yang lain jugak..
Tapi,hakikatnya..
Memang banyak benda lagi yang kami tak tahu tentang dia..

Azeeb..
Relax memanjang tapi boleh tahan rajin..
Sebab..dia orang yang dipercayai oleh Cikgu Fatin..
Kata Wan Amir..dialah yang betulkan skirting kelas kami..
Waktu skirting semua orang dah macam nak luruh aje..

Uzaid..
Banyak betul cerita pasal dia..
Budak paling nakal dan ceria dalam kelas..
Tapi..dialah juara lari di sekolah..
Tinggi sangat-sangat so kerja panjat memanjat memang dialah yang buat..
Kalau sehari tak kacau orang tak sah..
Ketiadaan dia memang akan buat kelas terasa aman dan damai..
Tapi..ketiadaan dia jugalah yang menyebabkan kelas terasa sunyi dari gelak dan tawa..

Syadee..
Juara musabaqah AL-QURAN yang memang sangat sedap suaranya..
Selalu menyindir orang..
Paling pandai mengambil hati cikgu..
Terima kasih sebab jadikan kelas kita cantik..

Rashid..
Jam ikut baju..
Banyak betul jam dia..
Selalu kelihatan kemas..
Dia memang lain dari yang lain sebab caranya berbeza..
Tapi..tetap kawan kami yang baik hati dan lucu..
Kelas kami cantik pun sebab dialah yang gemar menghias..

Najmi..
KU ASRAMA yang suka menyanyi..
Kalau dalam kelas tu,dialah yang paling berbakat menjadi anak seni rasanya..
Boleh menyanyi..pandai berlakon..
Tapi..kalau bercakap di hadapan..macam ustaz..

Nasrullah..
Suara dia memang jarang keluar dalam kelas..
Tapi..pandai bergurau..
Ustaz Hafiz tak pernah ingat nama dia walaupun tiap-tiap kali dalam kelas..Ustaz tanya nama dia

Hanis..
Memang letih kalau duduk dengan Hanis..
Bergurau je kerja..
Tapi..result exam maintain ADD MATHS dan FIZIK..

Imah..
Penolong yang best..
Kalau ketua tingkatan tak de..dia pun tak de..
Sebab mereka sama-sama kerja KOOP..

Syahirah Salim..
Memang gemar baca berita..
Kalau nak tahu berita terkini,boleh rujuk dia..

Hana,Sera,Wan,Syakir,Arif..
MJ boleh gelar diorang GROUP STUDY..
Sebab mereka selalu berbincang sesama mereka..

Mai,Shafa..
Dalam kelas memang rapat..
Walaupun kat luar..dunia lain-lain..

Awin,Nawar,Fatin,Nurin,Ain..
Geng ABIM tergempak yang melahirkan insan-insan cemerlang..
Tempat diorang memang banyak amal jariah sebab selalu benar buat jamuan..
Tempat diorang memang semak sebab kerja aje memanjang..

Aqilah,Shaq..
Dua-dua atlet..
Dua-dua muka macam nak cari gaduh..
Dua-dua rajin membantu..
Dua-dua KP asrama..
Dua-dua kawan yang sangat best!

Uzaid,Azeeb,Farid..
TRIO di barisan hadapan..
Penambah warna ceria dalam kelas..
Walaupun agak nakal..
Tapi hati mereka sangat baik..
Sebab..selalu rajin membantu kalau ada kerja yang perlu dibuat..
Sikit pun tak berkira..
Kadang-kadang,tak ada kerja pun..mereka akan cari kerja untuk dibuat..

Rashid,Syadi..
Gabungan yang mantap dalam lagu LISTEN..
Budak lelaki yang selalu berjaya memenangi hati cikgu..
Dan juga sangat gemar menghias kelas kami..

Arif,Wan,Azeeb,Imah..
Geng KOOP yang selalu aje masuk lambat sebab bertugas dalam kelas..
Kalau agak-agak malas nak ke KOOP yang jauhnya teramat itu,bolehlah mengirim kepada mereka..
MJ paling lega kalau nampak batang hidung mereka di KOOP sebab boleh dapat special service dan tak takut nak tanya harga barang..

Inilah kelas yang sangat berjaya ngam dengan MJ..
Susah MJ nak ngam dengan sesuatu..
Tapi..berada di dalam kelas ni..
MJ tak terasa asing..
Terasa terhibur..
Kalau sehari tak masuk kelas ni..MJ mungkin akan menjadi orang yang paling rimdu dengan kelas ni..

Ada tak yang tertinggal??
Ya..
Memang ada..
Dialah yang paling istimewa..
Tak dapat MJ nak ungkapkan keistimewaan dia tu di sini..
Di ruang kecil ini..
Mungkin..kisah antara kami itu hidup di antara kami sahaja..

Moga ukhuwah kita tetap terus berkekalan..Amin...

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

7 Responses to Kelas Tergempak 2011!!

miss amal :) said...

LIKE LIKE LIKE. tak payah tukar kelas tahun depan!

Anonymous said...

sangat menarik...erm ~ PUBLISH KAT MAJALAH HIDAYAH..GERENTI MASSOK..INSYaALLAH

Mimi Jazman said...

amal..cakap dekat bonda..

anon..ye ke??

(~_^)0110(^_~) said...

sayang MIMI ..
kite pon sayang 4IKHLAS..yeah,stuju ngn anon..mesti best..hihihi

Mimi Jazman said...

fatin..ye..kite syg fatin jgak.. :)

Anonymous said...

lama cik ANON x bce post MJ... worh ! sape yg tertinggal tuh ?

Mimi Jazman said...

seorg hamba Allah yang sgt istimewa..

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.