Pemergian...

Sejak kebelakangan ni,MJ selalu sangat dengar tentang kematian orang di sekeliling. Ada yang sudah dijangka,ada yang langsung tidak dijangka. Namun,haruslah diingati bahawa kematian itu tidak pernah mustahil bagi sesiapapun. Sesiapa juga boleh meninggalkan dunia yang mewah ini dalam sekelip mata.
*begitu juga kalian yang membaca dan MJ yang menulis.


  • Tok Ali
Seorang hamba Allah yang MJ baru kenal beberapa tahun yang lalu. Sangatlah baik hati,pemurah dan peramah orangnya. Dia ni sangat sayangkan Baba sebab Baba pernah tinggal dengan dia dulu. Alhamdulillah.. Mereka hidup dalam syariat,sesuatu yang MJ sangat kagumi dan puji. Melangkah je masuk ke rumah dia,MJ rasa sangat tenang walaupun rumahnya tidak terlalu besar. 

Meninggal beberapa hari sebelum Ramadhan,pemergiannya mengejutkan sebab sebelum ni,semua orang tahu Tok Ali tak ada sebarang penyakit. Walaubagaimanapun,Allah lebih mengetahui takdir hambaNya dan siapalah kita untuk menafikan kematian seseorang. 

  • Tok Lang
MJ baru jumpa dia dua bulan lepas,rasanya. Kematian Tok Lang memang ada banyak kisah di sebaliknya dan MJ sendiri terasa sedih dengan kisah-kisah pemergian Tok Lang. 

Tok Lang memangbaik. Dia suka Baba. Mama pun rapat dengan Tok Lang. Memang sebelum ni,kami dah tahu yang Tok Lang dah sakit teruk sejak balik dari KL haritu. Pemergiannya tidaklah begitu mengejutkan walaupun sebenarnya,tidak disangka secepat itu dia pergi meninggalkan kami. 

  • Nur Diyana Fatihah
Sebaya dengan adik MJ,13 tahun. Masih muda. Apa yang MJ ingat tentang budak ni adalah dia seorang yang sangat ceria,baik hati dan peramah. Dia dengan adik bestfriend masa diorang sekolah rendah. 

Baru berusia 13 tahun,sudah dijemput menghadap Illahi. MJ tak tahu banyak cerita tentang dia. Kalau nak tahu lebih lanjut,klik sini.

  • Mak Saudara GB
MJ memang tak kenal siapa mak saudara GB ni. Cuma,MJ baru sahaja buka blog GB dan dia menceritakan tentang mak saudaranya yang baru sahaja meninggal. Nak tahu lebih lanjut,klik sini


Kematian itu pasti. Bersedia atau tidak,soal semula pada diri kita. Barakallah alaikum..

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.