Monolog...

Salam..

Hati terasa rindukan ISLAH tiba-tiba. teringin nak balik ke Kedah. Kadang-kadang ada jugak perasaan tak nak balik.

"Kenapa?"

"Entah."

"Takut?"

"Sikit."

"Kenapa?"

"Cuba nak berubah tapi macam tak pernah berjaya. Silap-silap orang dah menyampah dengan aku."

Itulah di antara monolog yang terbit dalam hati MJ. sejak kebelakangan ni,tidur pun dah rasa kurang nikmatnya. mimpinya menakutkan,walaupun tak ada muka seram dalam mimpi tu.

kenapa?

mimpi balik Kedah. dah tu..... baru teringat betapa MJ sangat rindukan Kedah. asyik mimpikan kawan-kawan lama. macam nak meraung pun ada. rindu.. tapi tak sanggup betul nak hadapi kenyataan!

Aduh!! Tak nak la macam ni. Cuba pujuk hati,tapi nampak gaya macam tak menjadi.

kesian Nabihah dengan Nurin yang terpaksa tahan telinga dengar MJ cerita pasal kedah. sorryla Nabihah dan Nurin.

Bukannya sengaja. tapi hati tak tahan sangat dengan rindu yang menggila ni. aduh!!

ya Allah,di mana jua mereka,rahmatilah mereka. Jadikan aku hambaMu yang mampu bertahan dalam menuju ke arah kebaikan. jadikan aku manuia istiqamah.

Amin...

[+] sorila.. entri ni memang tunggang terbalik sikit. lebih kurang sama dengan penulisnya.

Posted in , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

5 Responses to Monolog...

Izzati said...

Kakak pun rindu Islah. Walaupun x lama tinggal di sana, tp tetap rasa bahangnya. Xsalah balik kedah n lepaskn rindu... Moga terubat rindu di hati...

i'm not a story teller :) said...

mimi. take care yer. rindu tu balik la kedah. pendam lama2 x elok jugak

anyway. xkesah pon mimi citer ps kedah kt kite. kte pon selalu cerita psl SMI kat mimi kan ? hehe..

so fair and square la tu :)

ಠ_ಠ said...

mimi, rindu jgak.. ; u;
huhu, alhamdulillah.. sihat la jgk :) ana pun lama xcomment. .huhuk, sorry~ hope you get the chance and the courage to go there again <3


lusa drg ada hari murabbi! jom pergii...

Mimi Jazman said...

ಠ_ಠ...hahaha!! macam dekat je kan??

nurin..em.. fair and square la tu..

Mimi Jazman said...

kak ti..kite blum kenal ckup lame lg kak.. bnyk ttg sy yg akak blum tahu.. :) anyway..thnx sbb sudi bg komen kt sini..

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.