Hlovate

Ya. Nampaknya,hari ni MJ banyak betul menulis kan? Tak pa la. Lagipun,memang dah lama MJ tak menulis di sini.

Hlovate,seorang penulis berbakat. Dan,semuanya penulisannya berunsurkan Islamik. MJ puji penulis ni. Dia cuba membawa satu ideologi berbeza tentang Islam berbanding penulis-penulis Islam yang lain. Kebanyakan penulis Islam yang lain,biasanya akan menulis dengan berlatarkan suasana di Timur Tengah yang sememangnya suasananya Islamik.

Berbeza dengan Hlovate yang mendedahkan pembaca kepada suasana Islamik di negara barat yang sebenarnya lebih baik dari di Malaysia sendiri. Hlovate juga sebenarnya menjadikan 'TRANSFORMASI DIRI' sebagai tema utama. Di mana watak major biasanya seorang yang berpendidikan tinggi tetapi kurang jiwa Islam kemudian bertemu dengan hidayah.

novel Hlovate biasanya ada hadis dan tafsir sekali. Memang berjiwa Islamik generasi baru penulis ni. Jadi,kepada kalian yang nak beli buku. MJ cadangkan novel Hlovate ni.



Published with Blogger-droid v1.7.1

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

2 Responses to Hlovate

KUREKURE COMEL said...

buku full bi ke mimi?....mcm seronok je kan...mina pun tgh gian baca buku islamik skrg ni....

Mimi Jazman said...

kurekure comel..xde la full bi.. tp..bi dye bleh than menguji gak la.. hehehe..

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.