Karya untuk Penyertaan 'CONTEST TABIK Sama Kamu...'





Gie untuk Najihah Huda. Kami kenal  seawal usia 12 tahun. Pelbagai   perkara terjadi. Pada mulanya,aku,Gie  dan Puteri bersahabat  baik. Kemudian,persahabatan kami terputus kerana  sikapku yang tidak setia dalam bersahabat.

Gie bagaimanapun sentiasa mengingatiku. Semasa aku tinggal di asrama,Gie pernah mengirim hadiah untukku. Sedangkan aku tidak pernah langsung teringatkan dia.

Semasa di tingkatan 2,aku dan Gie kembali rapat. Namun,sekali lagi aku lakukan kesilapan yang sama. Aku memilih seorang lelaki dan kemudian bertindak menjauhi Gie. Selama yang aku tahu,Gie bukanlah seorang yang mudah menitiskan air mata. Tetapi,di saat dia mengaku bahawa dia sangat kecewa dengan sikapku yang bertindak menjauhi mereka,mata Gie berkaca dan nada suaranya yang biasanya tenang,terganggu dek rasa sebak di dada. Walaupun begitu,aku  tetap dimaafkan oleh Gie.

Sungguh... Aku punya tempat istimewa di hati Gie. Semasa di tingkatan 3,berlaku banyak perselisihan faham antara kami.

Setahun berlalu,kini aku di Seremban,jauh terpisah dari Gie. Sekali lagi,aku bertindak kejam. Aku putuskan perhubungan kami. Kononnya,sahabat itu boleh datang dan pergi. Kemudian,aku renung  sedalam-dalamnya,di manakah rasional tindakanku itu. Ternyata,aku ini kawan yang mudah lupa.

Sekali lagi,aku pinta Gie unntuk maafkan  aku.  Dan dia,sedikitpun  tidak ragu-ragu untuk memaafkan aku sekali lagi. Katanya,"Mie kan kawan Gie,mestilah Gie sayang."

Dalam ramai-ramai rakan kami,aku dapat merasakan akulah yang paling istimewa buat Gie. Gie benarkan aku untuk menggenggam tangannya bila-bila sahaja. Bahunya tersedia untukku bila-bila masa sahaja aku perlukan. Aku dibenarkan memeluknya bila-bila aku suka. Layanan Gie terhadapku sedikit berbeza dengan layanannya terhadap orang lain. Susah bagi orang lain untuk mendapatkan layanan manja dari Gie. Tapi aku....

Gie melayan sahaja kerenah manjaku yang sering sahaja muncul. Cara dia melayanku tak ubah ibarat seorang kakak yang sangat mengasihi adiknya.

Gie lebih dikenali dengan caranya yang brutal. Namun,siapalah yang tahu Gie sebenarnya punya jiwa seorang gadis yang sensitif. Cuma kekuatan hatinya sahaja yang mampu menyembunyikan riak sebenar dalam hatinya. 

Setelah empat bulan berjauhan. Ada seperkara timbul dalam benakku. Akan bertemukah aku dengan  seorang sahabat yang mampu 'mengistimewakan' aku sehebat Najihah Huda?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cerita di atas adalah kisah benar. Hadiah istimewa buat Najihah Huda sempena hari lahirnya yang ke-16. Dan kisah ini juga adalah untuk Contest Tabik Sama Kamu anjuran KUREKURE COMEL.. :) Mina......saya mahu......................er.........tak pastilah. hehehe..

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

10 Responses to Karya untuk Penyertaan 'CONTEST TABIK Sama Kamu...'

h4ni3 said...

penceritaan yang baik

good luck MJ :)

S..U..D..@..I..S said...

sahabat itu
hilangnya dicari
perginya dinanti
senyumnya diingati

mimi jazman_MJ said...

drhanie..time kasih..

sudais..:)

KUREKURE COMEL said...

mimi sorry lambat masuk cni....


mimi sgt beruntung ada sahabat mcm ni tau...kalau mina..mina akan jaga hatinya baik2....


susah nak dpt sahabat yg blh bersabar...mendoakan sahabatnya...blh layan kerenah kita....


mina ada sahabat sorng...sgt rapat..dan kami saling menjaga..dan bertanya khabar..walaupun mina dah kawen...


hope mimi dpt berkawan dgn gie sampai bila2..amin....

mimi jazman_MJ said...

Mina..tu la sy syg sgt dkat gie. Hehehe.. Ada peluang menang tak ni?

KUREKURE COMEL said...

amboi....nk menang ye..hehehe

mimi jazman_MJ said...

Mina.. Hehehe.. Xdela.. Nak test bakat je.. :)

Novelgurl said...

singgh dri blog kure2 comel :P

aida4eva said...

tabikk! :)

mimi jazman_MJ said...

novelgurl..terima kasih sebab sudi singgah..

aida4eva..tabik!!

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.