Demam...

Hari jumaat yang lepas,MJ balik lewat dari sekolah walaupun sepatutnya MJ boleh balik pukul 12.30 tengah hari. Saja MJ tinggal dekat sekolah lebih masa sikit. Buat perbincangan dan tazkirah dengan kawan-kawan. Balik tu,terus MJ makan sebab lapar sangat-sangat. MJ tak makan dekat sekolah. Makan biskut je. 


Lepas tu,MJ rasa badan MJ letih lain macam. Terus masuk tidur walaupun waktu tu dah lepas asar. Pssst...MJ jarang ye tidur waktu petang ni. 

Na..Malamnya,terus tak sihat. Sakit tekak dan selsema. 

Sambung tidur balik. Esok tu,MJ bangun agak awal dan pergi sekolah sebab kena buat forum untuk kelab. Dengan tak dak suaranya,MJ berjuang habis-habisan gak la. 

Huh.. Masa buat forum tu,MJ kena sepenuhnya suara dan keyakinan. Habis je forum tu,terus rasa tekak ni macam kena hiris dengan pisau. Allahuakbar.. 

Lepas habis forum tu,mama dengan baba punyalah rajin bawak MJ pergi cari makan. Yela.. sejak pindah sini,kami mana ada meja makan lagi. Tu baru pergi cari. 

Adeh.. Dekat kedai perabot tu MJ sempat tidur lagi. Hehehe.. Dahsyat kan? Dekat kedai perabot tu. Yela.. Tak larat la. 

Dan semalam,tetamu berkunjung lagi. Memang terasa meriah rumah. Malangnya,MJ tak larat sangat-sangat jadi semalam,MJ tidur seharian. Badan terasa lenguh sangat-sangat. 

Hari ni,semua pelajar wajib ke sekolah. MJ kuatkan hati ke sekolah jugak dengan harapan,bila dah dapat jumpa kawan-kawan,MJ akan sihat sikit. 

Balik dari sekolah,MJ ke parkson pulak. Memang asyik cari kerusi aje. Kenapa? Sebab...lenguh sangat. Tak larat nak jalan. 

Bila dah sampai rumah,MJ terus makan dan minum air oren (Baba memang akan beli setiap kali MJ selsema dan demam). Lepas tu,sambung tidur.

ALHAMDULILLAH...............

bila bangun,terus MJ rasa lapar dan terus pergi makan. Badan terasa lebih segar dan tak pening-pening dah. Lenguh-lenguh pun tak dah.. :) MJ suka sihat!! Hehehe.. 

Sebenarnya,sejak kebelakangan ni,MJ kurang sangat makan. Makan yang teramat sikit. Tak ada seleralah. Jadi,baba ni memang dah pakar dalam hal ni. Kalau MJ sakit-sakit tu sebabnya satu je.. Iaitu makan.. MJ tak nak makan,dia paksa jugak dan tengoklah MJ sekarang..dengan izin ALLAH..MJ sudah sihat seperti sedia kala.. :) 

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

2 Responses to Demam...

KUREKURE COMEL said...

patutlah..badannye kecik sgt..susah nak mkn..lain kali jaga kesihatan tau..jgn abai mkn...

mimi jazman_MJ said...

Mina..kecik?? Xde nye sy ni kecik.. Hehehe.. Time kasih sbb sudi amek brat.. :)

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.