Tiada Siapa untuk Berkongsi....

kenapa mimi jazman ada blog?? mesti ramai yang pelik. ok. first,sebab orang ni memang minat menulis. kedua,tiada siapa untuk berkongsi cerita.

semalam,kereta exora dah sampai. rasa teruja sangat! betul. walaupun orang ni nampak macam tak kisah pasal kereta baru ni tapi sebenarnya,orang ni sangat menantikan kehadiran kereta baru tersebut. teruja sangat apabila dapat naik kereta baru yang sememangnya baru. sebelum ni,baba dan mama tak cukup duit untuk beli sebuah kereta baru. selalunya,mama dan baba beli kereta secondhand aje. baba kata,dia pun first time ada kereta baru sendiri. pada umur 40!

teruja juga kerana ALLAH permudahkan segala urusan kami. ALLAH bagi jua peluang dekat baba merasa kereta baru di usia 40. ALLAH dah mudahkan kami,menjaga kami,memberi kami keselesaan. sebab itulah teruja.

apabila dinampakkan keterujaan tersebut,dimarahi oleh 'dia'. terasa sedih. mata hampir mengalirkan air mata namun semuanya di tahan agar tidak gugur dengan begitu cepat.

bila cerita pada 'dia','dia' sambut penuh kedinginan. rasa sedih menyelubungi diri. tidakkah 'dia' tahu yang hati ini ingin sekali bercerita padanya tentang keterujaan ini?

cerita dikongsi pula dengan 'dia'. berita disambut dengan penuh kesenangan dan kebahagiaan. namun,'dia' terlalu sibuk dengan orang lain. mungkin,orang ni terlupa,'dia' milik semua dan telah banyak cerita yang dikongsi bersama 'dia'. mahukah orang ni memberatkan lagi kepalanya dengan cerita orang ni? jadi,orang ni hentikan bercerita kepada 'dia'.

di akhirnya,hati sendiri yang patah. tiada tempat untuk meluahkan segala rasa bahagia yang menyerapi jiwa. dirasakan seolah-olah tiada tempat bersandar untuk bermanja dan meluahkan rasa. sedih? ya. sangat sedih. ceria yang dirasakan ada tiba-tiba lenyap sendiri.

mngkin sebab itulah ruangan ini wujud. tempat meluah segala bicara dan rasa tatkala diri kesunyian dan tidak punya sesiapa bagi untuk berkongsi.

[+]

'dia' di atas tidak mewakili seorang. sebaliknya,mewakili tiga orang yang orang ni sangat sayang. may ALLAH bless them.

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

One Response to Tiada Siapa untuk Berkongsi....

h4ni3 said...

takpelah
luahkan aje semuanya kat sini
pasti ada yg sudi berkongsi rasa =))

tumpang happy jugak dpt naik kereta baru!! yeayyyy!!

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.