Tahun 2010..2011..


malam ni,kebanyakan orang akan menyambut tahun baru. pasti meriah suasananya terutama sekali di bandar-bandar besar. di seremban,orang ni tak pasti. kalau di sungai petani,kami tidak begitu ambil peduli mengenainya. bagaikan hari-hari biasa sahaja.

tahun ini...tahun 2010... apa yang ada di dalamnya?? kalau dr.hanie,penuh dia senaraikan peristiwa-peristiwa di tahun ini. orang ni?? entah. tak pasti. apa yang ada pada 2010??

sebenarnya,banyak. banyak sekali sehingga tidak tahu mana satu yang harus ditulis. mungkinkah kisah teater muzikal kami hari itu?? mungkinkah kisah pergaduhan besar antara MGNZ?? mungkinkah kisah persahabatan baru yang penuh dengan pandangan orang?? mungkinkah kisah pertemuan baru yang sempurna akhirnya?? mungkinkah kisah di kem motivasi bersama guru tersayang?? mungkinkah kisah perpisahan bersama mllm baihaqi?? mungkinkah kisah mimpi tentang SMAN yang tidak pernah berkesudahan?? mungkinkah kisah perancangan kami sebelum habis persekolahan??

banyak sekali. namun,yang paling diingati orang ni ialah siri peperiksaan yang berlambak,kertas-kertas soalan yang diedar tanpa henti,perkenalan kami dan perpisahan kami,3USMAN. rindu?? ya. sedikit rasa rindu itu mengusik hati. tertanya sendiri,ingatkah mereka pada orang ni?? adakah pertemuan kami selepas ini hanya melalui siri-siri mimpi di dalam lena? kerana itulah yang sering terjadi,apabila jiwa orang ni diganggu rasa rindu berkecamuk. tatkala rindu pada SMAN,maka orang ni akan melawatnya dalam mimpi. tatkala rindu pada dia,maka orang ni akan mimpikan wajahnya. tatapan bermakna bagi mengubat rindu yang mengusik.

2010 datang bersama masa maka ia pun bakal pergi bersama masa. 2010 menjemput hati untuk merasa rindu dan 2011 pasti menjadi sebuah kisah rindu yang panjang. ALLAH..kuatkan hati ini. kadang-kadang,rindu bukan sekadar perasaan semata namun ia juga adalah ujian berat buat insan sepertiku.

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

2 Responses to Tahun 2010..2011..

Acik Aminbakish said...

hadapi hari-hari mendatang dengan tabah. jangan risau, Tuhan ada...

Selamat Tahun Baru :)

MJ said...

acik aminbakish..tq so much.. may ALLAH bless u and me.. kita hanya hamba..kpd DIA kita bergntung..

slmt thun baru jga..

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.