Kisah Lama Kembali...

tak dapat tidur lagi walaupun dah sedikit lewat. perkara semakin buruk. bahagia yang orang ni rasakan cepat benar berlalu. dan...perkara lama berulang lagi. salahkah kalau orang ni bercakap seorang diri?? sekadar meluahkan perasaan,berusaha untuk memujuk diri melalui percakapan kosong.

dulu..waktu tu orang ni berusia 12 tahun. darjah enam. masih mentah. waktu tu pulak,institusi kekeluargaan tidak sebaik sekarang ni. kawan-kawan macam biskut. sekejap ada,sekejap menghilang. kalau ada pun,orang ni pula yang tidak berani meluahkan segalanya yang terbuku di hati. sejak itulah,orang ni mula menulis 'novel'. membentuk dunia,mengikut rentak yang orang ni mahukan. susah. susah sekali ketika itu.

orang ni membentuk dunia sendiri. menjadikan watak-watak di tv sebagai teman bicara. waktu tu,segalanya kelihatan begitu sukar. orang ni sentiasa inginkan perhatian,sentiasa! mungkin ada di kalangan teman-teman yang mula bosan dengan sikap orang ni. dan 'dia' juga,mungkin menyampah dengan sikap orang ni.

di saat sedih,orang ni mula memujuk sendiri dengan 'mereka' yang tak pernah wujud pun sebenarnya. 'mereka' itulah yang menemani orang ni dan dalam banyak perkara,'mereka'lah yang berada di samping orang ni. parah kan?? sangat.

namun,ada insan yang membantu di saat itu. tangannya menghulur bantuan secara tidak langsung,menarik tangan orang ni dari terus bergantung harap kepada benda yang tiada. sejak itu,dialah yang menjadi tempat orang ni bercerita dan meminta perhatian. senang betul berada di sampingnya. dia benar-benar teman yang baik. sentiasa ada buat orang ni,menghulurkan bahu bagi memujuk tangisan supaya berhenti.

namun,masa sudah berlalu dan dia sibuk dengan urusan dia. dia mempunyai kehidupan sendiri dan tiada lagi untuk oang ni.

kini,setelah beberapa ketika merasa kosong,diri ini mula bercakap sendiri lagi. bukan salah mama dan baba atau sesiapa. tapi salah diri sendiri yang tak mampu menerima kenyataan bahawa orang ni perlu berhenti meminta perhatian. benci.. sangat membenci apabila tak dapat mengawal diri lagi.

ALLAH masih menguji orang ni. masih menguji dan terasa hebatnya ujian ini.

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.