Kesakitan dalam Kemanisan...

pasti ramai yang ternanti-nanti keputusan PMR orang ni kan? pasti ramai juga yang mahu tahu kesakitan apakah yang orang ni alami bukan? bagi fyumie dan aqilah,pasti ingin lebih tahu kesakitan apa yang melanda orang ni walaupun sesuatu yang manis telah berlaku hari ini. bagi gadis bunga dan drhanie pula,pasti ingin tahu keputusan orang ni.

ALHAMDULILLAH.. ALLAH telah kurniakan anugerah dan nikmat yang besar untuk orang ni. walaupun diri ini tidak layak,namun ALLAH masih memilih orang ni untuk menerima nikmat tersebut. nikmat kejayaan. tatkala melangkah menghampiri pejabat sekolah,seorang mak cik mengucapkan tahniah kepada orang ni dengan menyebut nama orang ni lagi. dalam hati tertanya-tanya,siapakah mak cik manis ini? apa yang tahniah?

melangkah lagi,bertemu pula dengan beberapa orang insan yang turut mengucapkan tahniah. orang ni hanya mengangguk dengan senyuman yang kemungkinan kelihatan agak aneh,tidak memahami tahniah untuk apa. melangkah ke pintu hadapan bilik seminar,tempat mengambil keputusan,ustaz abdullah selaku pegetua sekolah,mengucapkan tahniah.

"tahniah mimi. straight A's noh. ALHAMDULILLAH."

terasa ingin menitis air mata ketika itu juga. mama masuk sendirian untuk mengambil slip orang ni,rasa takut masih menyelebungi diri walaupun ustaz abdullah telah mengucapkan tahniah. akhirnya,mama keluar dengan menunjukkan slip tersebut. hati terasa girang sekali dan di dalam hati ucapan syukur buatNYA menggunung kerana orang ni sememangnya tidak layak untuk menerima kejayaan sebesar itu berbanding dengan orang lain. ALHAMDULILLAH...

namun,pada sebelah malamnya,seribu satu rasa meresap jiwa. sedih sekali dengan sikap orang sekeliling. kejayaan ini khusus dihadiahkan buat mama dan baba,hadiah buat pengorbanan mereka yang tak boleh dibalas. masalah mula mencengkam jiwa. keliling!! keluarga sebelah sana,dengan cara mereka sana. keluarga sebelah sini,dengan cara mereka sini. dia itu dengan caranya itu. dia ini dengan caranya ini.

dalam sedang dinasihati,dia masih mengulang perkara yang sama.

sukar sekali diajak berbincang,hanya mahu orang mengikut telunjuknya.

pengkhianatan dan sikap kurang ajar yang tak mampu dijangka.

kepura-puraan dan tidak tetap pendirian yang berleluasa,terpedaya dengan entah siapa.

akhirnya,orang ni yang tewas dalam berjuang menahan kesabaran dari terus menghilang. ya ALLAH..sesungguhnya kepadaMU aku berserah kerana aku tidak mampu menanggung segalanya sendiri.

hari yang sepatutnya disambut dengan penuh kegembiraan meraikan kejayaan orang ni akhirnya disambut dengan tangisan tanpa henti akibat rasa kecewa yang tidak berpenghujung. ALLAH memberi ujian untuk orang ni supaya orang ni ingat pada DIA. orang ni selalu terlupa. mungkinkah ada sesuatu yang bakal memujuk hati yang terluka? ALLAH....

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

9 Responses to Kesakitan dalam Kemanisan...

Annur Izz said...

be strong dear..Allah always wif u..

Annur Izz said...

be strong dear.. Allah always wif u..

ayobkelubi said...

tahniah mimi!

harap dpt teruskan kejayaan ni dik!.

Mimi Jazman said...

annur izz..terima kasih atas nasihatmu..

ayobkelubi..terima kasih atas ucapan tersebut..

budak baikk!~ said...

tahniah juga yeee!~
hebat la budak2 skrg...
=)

Mimi Jazman said...

budak baikk!~..terima kasih.. budak-budak sekarang ada macam-macam.. hehehe..

h4ni3 said...

alhamdulillah.. Syukur.. Tahniah dik! Takpelah, jgn ambik hati sgt dgn cakap2 org tu. Kamu dpt straight A, diorg ada dpt?? Hehe. Teruskan kejayaan ni ya =)

budak baikk!~ said...

btul tuh...
skrg dah advance..
bagus la tuh..
guna kan sebaik nya macam2 tuh k..
hehehe =)

MJ said...

drhanie..em..thnx drhanie..

budakbaikk!~..em.. kene gune baek2!

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.