Gila Wang...

hidup.. buat seketika orang ni merasakan bahawa ada satu rasa kebencian dalam hati ini. benci pada benda yang bernama wang. berbicara sahaja tentangnya bisa menjatuhkan mood orang ni. kini,hidup kebanyakan manusia seolah-olah bergantung kepada kepingan kertas ini. ada yang sanggup melakukan apa sahaja untuk memperolehnya,ada yang kedekut dan bakhil deminya. wang...sungguh,pengaruhmu di dunia bisa melumpuhkan jiwa.

namun,hidup masih perlukan wang. tanpa wang,banyak insan bakal menderita. banyak insan bakal mati kelaparan. banyak manusia bakal pincang hidupnya.

susah bagi orang ni berbicara mengenai yang bernama wang ini. sukar sekali. ada manusia yang tidak menghargainya,ada manusia yang terlalu gilakannya. wang masih keperluan namun bukan kepentingan. fahamkah mereka?? atau orang ni yang tidak faham hakikat kehidupan yang sungguh luar biasa ini??

sudah!! yang bernama wang ini cukup menyenakkan jiwa orang ni. sakit sekali mendengar namanya bagaikan ia sebilah pisau yang ditusuk ke jantung orang ni. orang ni bukan hambanya! tidak sama sekali kerana orang ni milik DIA,YANG MAHA KUASA atas setiap sesuatu.

ALLAH,kini orang ni buntu. di sekeliling,orang hanya berbicara tentang wang membuatkan orang ni rasa ingin marah. pentingkah wang itu sehingga setiap masa perlu difikirkan tentangnya?

sungguh,orang ni bosan. kadang-kadang niat orang ni bagaikan terpincang dari yang sepatutnya. kadang-kadang niat orang ni menuntut ilmu bagaikan terpincang kerana yang bernama wang ini. bukan kerana orang ni gila padanya tetapi kerana orang ni benci padanya! orang ni benci apabila ada yang kesempitan wang. orang ni benci apabila ada yang meminta-minta wang. orang ni benci apabila ada yang bakhil mengeluarkan wang. orang ni benci padanya sehingga menyebabkan orang ni ingin memilikinya.

orang ni ingin memilikinya agar tiada lagi yang kesempitan wang. orang ni ingin memilikinya agar tiada lagi yang meminta-minta. orang ni ingin memilikinya kerana orang ni ingin menghentikan mereka yang bakhil dalam mengeluarkannya. orang ni ingin memilikinya agar tiada lagi yang menderita kerananya.

orang ni ingin memilikinya kerana orang ni sudah cukup menderita kerananya. ALLAH,orang ni buntu. salahkah orang ni? inikah yang digelar gila wang..??

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.