Api Amarah...

sekarang,ada satu perasan menyampah menyelinap dalam jiwa. bukan tentang sekolah baru atau apa sahaja yang sewaktu dengannya. ianya mengenai seseorang yang menyenakkan jiwa orang ni. perlukah orang ni katakan sahaja kepadanya,GROW UP LA!!! layakkah orang ni berkata sedemikian padanya?? kenapa diserahkan jiwa kepada yang belum pasti miliknya?? kenapa disusahkan jiwa,disusahkan hati berfikir tentang masalah remeh yang sepatutnya dipandang sebelah mata sahaja. masalah tersebut diri sendiri yang cipta kenapa harus letakkan salahnya pada orang lain?? SUBHANALLAH!! sedarlah! dunia bukan sekadar tempat bermain dengan masalah yang tak patut wujud tu!

ASTAGHFIRULLAH... jiwa orang ni sudah dilanda api kemarahan. rasa benar ingin memarahi 'dia'.

dia hanya tahu berbicara,namun tahukah dia bahawa dunia lebih besar dari itu semua?? tahukah dia bahawa orang ni memandang dia sebagai seorang insan yang masih 'kanak-kanak'?? lagaknya seperti orang dewasa,tahu segala! bijak berkata-kata namun satu pun tidak diguna!!! kalau orang ni menegur,orang ni pula yang dikritik. katanya,orang ni berlagak baik dan tidak memahami jiwanya. katanya lagi,orang ni menjauhkan diri daripadanya kerana orang ni tidak mahu berkawan dengannya yang kononnya sedikit 'jahat'. SUBHANALLAH!! bukan kerana itu orang ni menjauhkan diri. orang ni menjauhkan diri kerana hati yang sakit oleh sikap keanak-anakanmu,kawan! bila lagi kau mahu sedar?! orang ni letih dan sakit dengan sikapmu. baiklah. sikapmu yang sedikit keanak-anakan mungkin boleh diterima tapi kenapa kau sering berlagak menunjukkan bahawa kau seperti orang dewasa? selalu sahaja bibirmu mengucapkan kata-kata angkuh seolah-olah kau sahaja yang tahu hakikat kehidupan.

kadang-kadang,hati bimbang,takut di bibir meletus perkataan tidak enak untuk didengar. kerana ayat yang satu ini bisa membunuh persahabatan kita.

kata-katamu hanya menyempitkan otakmu untuk menyedari hakikat dunia!

ASTAGHFIRULLAH.. debaran di hati sedang menggila. jantung terasa panas. muka juga begitu. betapa hebatnya api kemarahan yang melanda jiwa kali ini. sakit!!

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.